För att säga nånting.

Idag har Kira opererats. Allting gick bra och vi fick hämta henne 5 timmar efter vi lämnade henne. Jag väntade mig en supertrött och vinglig hund men hon var pigg! I bilen hem gnällde hon endel men var duktig och lyssnade på en gång varje gång jag fick säga åt henne att lägga sig ner. Att sitta upp kändes inte som en smart idé i bilen, hon hade nog fått parera både en och två gånger.

Utmaningen kom när vi kom hem. Att få henne att dricka vatten. Hon har inte riktigt fått in rätt teknik med tratten runt skallen. Tillslut löste vi det genom att fylla en stor plastlåda med vatten så hon kunde trycka ner tratten i vattnet och då tillslut dricka. Nu har hon gjort det två gånger så förhoppningsvis har hon förstått hur man gör. Efter hon druckit första gången blev hon mycket lugnare och mindre pipig, så det var nog det som behövdes. Hon har fortfarande inte pinkat eller skitit, men hon har nog inget att pinka ut och att skita är ju lite besvärligt för henne i vanliga fall så hon är nog inte så sugen på det idag :) Hon håller sig på bädden så länge jag är på golvet med henne så därför har vi släpat in extrasängen till sovrummet, så där sover jag.

Nu ska hon ha tratt i 10-14 dagar, då ska såret vara läkt. Stygnen försvinner efter 6-8 veckor.

Det typiska är vädret. Att det är så blött ute och att vi har mest en massa vattenpölar och lera här utanför. Vi får hålla oss på kanten men nog får hon rätt mycket kladd under tassarna ändå =/

Nu hoppas jag att hon inte är alltför orolig inatt!

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.