Kira och kläder

Idag har Kira haft svansen uppe på ryggen, som den ska vara. Igår hängde den bara...och hon viftar på den och är nästan precis som vanligt. Hon vill lite för mycket också..hon vill hoppa upp mot en och gosa och hon ville ställa sig med tassarna på sängen när jag satt på den, men vi stoppar henne för det känns onödigt att hon ska röra sig alltför mycket de närmsta dagarna.

Brukar inte trattarna vara genomskinliga? Vi har två stycken genomskinliga, men de är tyvärr inte här hemma....Smartaste nånsin är hennes värktabletter, de smakar lever och hon tuggar i sig dem som godis! Sist hon fick smärtstillande (kommer inte ihåg varför hon fick det dock...) så har jag för mig att det var flytande.

I Maj -08, med 2 dagars mellanrum, kom Ronjas kusiner Hugo och Minna. Nu i Augusti, med två veckors mellanrum väntas två nya kusiner komma! Hugo och Minna ska alltså få varsitt småsyskon så nu finns det ännu större anledning att längta efter sommaren. (En till anledning finns det, men det berättar jag sen :) )

Nu ska jag ta tag i en hel del kläder som Ronja fått låna av kusin Minna. Det ska fotas alltihop så vi kommer ihåg vad vi lånat därifrån. Jag började göra så med kläder hon fått låna av kusin Hugo men det blev inte så med alla kläder så vi får hoppas att Ronjas moster kommer ihåg vilka kläder som är hans :) Nog för att vi tänker lämna över det de vill ha, både till moster och faster, om vi har nåt... Alltså vi har jättemycket småkläder men det mesta har vi fått av andra så det har ju några år på nacken..men vissa godbitar finns det allt!

Ronja sover, Kira sover, katterna sover och Tobbe fipplar på datorn. Jag har knappt fått nåt gjort idag eftersom damen inte ville vara själv...så dags att ta tag i fotandet av kläderna, rensningen av Ronjas garderob (det ligger fortfarande kvar strl. 62 där!) och tvätten...slutbabblat.

1 kommentarer:

Carolina sa...
14 april 2010 kl. 09:15

Nåmen stackars liten med tratten! Vovvar blir så himla ynkliga i tratt.
Kul att kusinerna föds i samma veva förresten. Väldigt fint planerat, så blir det kanske lättare att komma ihåg födelsedagar osv ;)

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.