I väntan på sommaren.

När kommer den? Sommaren, den riktiga värmen, möjligheten att öppna altandörren och låta barnet springa ut barfota i tunna kläder, uppehåll i den molande delen av värken, energin...
Vi går fortfarande på tomgång efter vintern. Eller, jag gör det i alla fall, Ronja är helt galen och full av energi.
Idag när jag skulle hämta henne från dagis så vägrade hon följa med mig och eftersom ryggen haft en av de sämsta dagarna på mycket länge så kunde jag inte bära 13 sprattlande kilon till bilen. Så jag fick helt enkelt ringa hennes pappa för lite assistans. Han behövde dock inte göra mycket mer än att visa sig på dagisgården så följde Ronja snällt med honom till bilen. Skitunge.

På bilden; En tråkig och snöig majdag fick Ronja roa sig med att måla med fingerfärg på canvas. Det tog inte många minuter innan den var tingad av mormodern :)


1 kommentarer:

Åsa sa...
8 maj 2012 kl. 21:24

Sv; Ahaa, då förstår jag lite mer hur det ligger till. Förstår att det är kämpigt för dig veckan då mannen jobbar borta.. du får försöka hitta stunder då du kan hämta energi.
Vad fin bild på Ronja när hon målar! Ser härligt ut!
Jag längtar också efter sommar och värme..
: D
Kram
Åsa

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.