Tid.

Jag har ingen klocka på armen. Det kanske är lika bra. För jag gillar inte hur tiden rinner iväg och tar med sig min ork men efterlämnar magont, hög puls och dåligt samvete.
Jag vet inte hur jag ska hinna med livet, vardagen. Jag vet inte hur jag ska hinna vara en bra mamma, ta hand om hemmet, tjäna pengar, ta hand om mig själv, GÖRA saker för MIG...det existerar inte.
Vakna, lämna Ronja, jobba, hämta Ronja, fixa mat, leka/tvätta/städa samtidigt, lägga Ronja, diska, duscha, sova. Varje dag.
Ja fyfan, det är ju nästan så att man längtar till pensionen.


2 kommentarer:

Åsa sa...
6 maj 2012 kl. 21:54

Du lever inte med pappan längre va?.. om jag får fråga..
Jag förstår att det är tungt och jobbigt och att det känns som att det mesta kretsar just kring barnet. Men kämpa på och tvivla inte på att du gör ett bra jobb, för det gör du!
Jag var själv med mina döttrar (2 st) på 100%, samtidigt som jag körde firman (Hafva) under drygt 1 år (sen fick jag ny sambo!).. och det var stressigt.. men.. man klarar det, när man måste.
Försökt hitta glädjeämnen och energikällor som gör dig stark och glad.
Kramkram!
Sv; jo, mässan var underbar! Smultron & Sång var fantastiska!
: D

Åsa sa...
7 maj 2012 kl. 18:29

Kikade in och ville nyfiket läsa mer, hihihi.. du måste skriva ett inlägg!
: D

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.