Upponerohitodit.

image

Konstig dag idag.

Jag hade 'medarbetarsamtal' idag. När jag och chefen pratar om jobbet och hur jag sköter mig ;-) 45 (!) minuter tog det och tack o lov var han nöjd med mitt arbete, även om jag känner mig som segast i världen. Jag känner mig som ett pucko också, antagligen för att jag för det första inte läst särskilt mycket elektronik i skolan och för det andra tror jag att min skalle består av ett stort tomrum, med en frö-stor hjärna. Förhoppningsvis ordnar det upp sig när jag druckit 'chi san' ett tag och jag får bli lite piggare och gladare.

Grannarna här uppe lever om som vanligt och tydligen har de ungefär tusen stolar som står fel varje kväll för de drar runt dem hit och dit hela tiden. De ska bara veta vad som väntar dem...hehe. Mitt piano, som stått i Boden, kommer imorgon och då jävlar ska det bli pianomusik och sång på helgmorgnarna.

Ronja sköter sig snyggt på dagis. Hon gillar dock inte när folk går hem, då blir hon ledsen. Sötnos. Hon kanske är rädd att bli kvar sist? ;-) det blev hon i förrgår, men hon och fröken verkade då ha det så lugnt och skönt när jag kom. Jag gillar verkligen Ronjas fröken, jag har lite smått panik över Ronjas långa dagar (ca. 7.30- 16.20) men hon säger att det går så bra och att hon är på så bra humör osv. Och vad är det egentligen att ha panik över? Hon har kul och får en meningsfull och utvecklande vardag, sen om det är med en förälder eller inte borde inte spela någon roll eftersom jag ser till att ge henne 100% när jag hämtat henne. Jag kommer aldrig vara enda människan i hennes liv och jag är glad att hon finner trygghet och glädje i andra personer, stora som små. Relationer är viktigt och det värmer att se Ronjas glädje när vi möter fröken på morgnarna.
Sidospår ja...
Hon hade en likadan fläck av melliset (antar jag att det var) på samma ben som hon hade igår, haha. Undra vad hon gjort som lyckats med det två dagar i rad :-)
Nu ligger hon och snusar i sängen. Vi har fått ordning på rutinerna nu och jag hoppas vi kan hålla dem över helgerna för det är så himla skönt att se att hon själv vill sova, inte bara för att jag tvingar henne.

Jag ska själv gå till sängen nu. Kanske är det näst sista natten i sängen? Jag ska få två nya 80s eller om det är 90s... Så jag får se om jag byter ut min säng eller baxar in dem i det tredje rummet och fixar nån slagas mys/sovhörna åt Ronja, vi får se, det beror på hur hårda de är, jag gillar ju mjuuukt!

Babbel babbel babbel.

1 kommentarer:

Sofia-mamma till Vilja född med läpp och käkspalt sa...
17 mars 2011 kl. 23:50

Vart jobbar du?
:-)

Var inte orolig över Ronja´s långa dagar. Jag tror dagis är bra. Jag fick gå långa dagar alltid och jag kommer ihåg hur mkt jag älskade dagis;-)

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.