Baka baka liten kaka.

Det händer inte sådär överdrivet mycket i mitt liv för tillfället.

Förutom att Ronja nu ställer sig upp från sittande när man håller henne i händerna. Hon spottar och fräser för det mesta. Hon tar tag i fötterna. Och hennes hår har blivit längre.

Idag var en lugn dag. Vi skulle ut på promenad men kom bara ner till Svartbygården innan jag insåg att det var för blåsigt. När Tobbe kom hem åkte vi och handlade och jag handlade lite grejer till bak, så jag har sysselsatt mig med det ikväll. Gjort MMF som jag ska täcka ena tårtan med (istället för tex. marsipan). Hur enkelt som helst! Det enda jag läst om det är att det är himla kladdigt och att man gärna kan vara två stycken som gör det.. Men som sagt; enkelt!

Jag gjorde också den största chokladkakan nånsin! Som jag ska mixa med Cream Cheese Buttercream Frosting som jag också har gjort ikväll. Puh! Resten får vänta ett tag!


Bara för att få känna mig duktig;

MMF - Marshmallowfondant
200 gram marshmallows
2 msk vatten
500 gram florsocker
olja till smörjning

Olja en microsäker skål
Häll i marshmallowsen och vattnet
Micra ca 2 minuter, rör om var 30e sekund
Olja en bunke
Häll i allt florsocker, gör en "krater" i mitten och häll smeten där
Arbeta ihop till en deg (Jag började med en plastslev och tog sen på mig plasthandskar och fortsatte med händerna)

Förvara väl inplastad (gärna två plastpåsar) i rumstemperatur.



Fetingchokladkakan. Fotat med mobilen!! Som inte funkat sen Oktober. Tur jag har en Tobbe som lämnar in den på rep åt mig :)

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.