8 månader.

Igår blev Ronja 8 månader. Hjälp. Tiden har gått sjukt fort även om det känns som att hon alltid varit här. Vad gjorde jag innan hon fanns? Livet har blivit betydligt mer komplicerat men så mycket bättre också. Det är ofta riktigt skitjobbigt men när hon sen sitter bredvid mig i soffan, sliter tag i min tröja och gosar in sig mot mig så säger det poff och allt jobbigt är som bortblåst och jag får ny energi och ett underbart pirr i magen. Eller som i morse när jag gick ut med Memo. Ronja vaknade men eftersom Memo gick omkring och pep så lämnade jag Ronja bredvid en sovande far så han fick ta henne om hon började skrika, så jag kunde skynda mig ut med Memo (som såklart inte kissade). När jag kom in igen var det tyst i huset men sen hördes ett svagt dadada som övergick till jordens underbaraste skratt när jag gick fram till sängen.


Hon är en otroligt nyfiken tjej (jag tror det är ett arv från hennes far hehe) som ska ha koll på allt som låter eller rör sig. Än tar hon sig ingenstans och har bara en tand, men vad jag har förstått ska vi vara glada att hon inte kan ränna runt än :) Det kommer när det kommer, hon lär ju knappast sitta på rumpan resten av sitt liv. Hon är otålig, gillar signaturmelodin till TV4 Nyheterna, klappar händerna när man säger klappklappklapp och säger Phh åt "lampa". Hon har gjort det några gånger tidigare men skeptikern i mig tänkte att det bara varit sammanträffanden, varje gång..idag stod vi dock mitt på golvet och pratade ingenting, då hör jag henne Phh Phh och javisst, hon tittade på lampan i taket!


Hon äter jättebra, nästan alltid en stor burk mat i ett mål två gånger om dagen,  gröt ungefär 2 gånger och välling morgon och ibland sen kväll. Och så brukar det slinka ner youghurtmellanmål och nu har vi fått smoothies från Nestlé via Buzzador som hon verkar gilla, har ingen aning om vad de kostar men är de inte alltför dyra så blir det säkert såna i framtiden också :-)


Nu ligger hon och tar sin första lur för dagen, jag väntar på att Tobbe ska vakna så jag kan åka och lämna Memo. Hon har lite svårt med kisseriet när hon inte är på hemmaplan så vi åker så hon får pinka :) Senare blir det förhoppningsvis ett litet äventyr för Ronja!

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.