Älskade jäkla skitkatt.

image


Igår på morgonen fick katterna gå ut som vanligt. Ina såg vi på eftermiddagen då hon följde med när Kira var och kissade, Harry som också brukar följa med såg vi dock inte röken av. Han kom inte heller hem på kvällen, som han alltid brukar göra. Tobbe är ju hans pappa så han brukar vilja sova med honom :P På morgonen hade han fortfarande inte kommit tillbaks, och det regnade... Vi turades om att gå ut och söka och ropa på honom, vi tog bilen några rundor och tog med en matpåse ut för att locka, men ingenting... Nu ikväll tog vi en runda igen alldelens i närheten av huset, både Kira och Ina var med. Helt plötsligt hördes en katt som 'ropade'. Vi trodde det var Ina, vilket det kan ha varit eftersom ingen av oss såg henne just då, men när jag såg henne så hördes ändå en katt som tyst jamade. Kanske var det Ina som först gjorde oss uppmärksamma, hade vi inte hört det högre ropandet hade vi säkert inte lyssnat lika intensivt och då missat det svaga ropet. Jag har nog aldrig varit så glad att se det jobbiga kattskrället som när han kom utrusande ur grannens garage när jag öppnade dörren. Stackarn har nog skrikit hur mycket som helst där inne, men det lät verkligen lågt så det är inte konstigt att vi missat det. Han luktade verkligen garage och ville inte vara inne utan skulle tydligen ut på nya äventyr på en gång, men så långt gick han inte :-) Nu är han inne och jag antar att han kommer att trängas med oss i sängen i natt och jag lovar att jag inte ska knuffa bort honom, inte i natt iaf ;-)


0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.