I kaoset.

image

Nu har vi flyttat. Imorgon tänker jag inte lyfta röven från soffan.


Eller jo, jag kan väl inte sitta där hela dagen antar jag. Vi har ju som ni ser ganska mycket att packa upp. Och det där är ändå inte i närheten av hur det ser ut i resten av lägenheten. Det blev en panikflytt eftersom Tobbe lägligt nog fick jobba mer än nånsin (och vi kan bara tacka Tobbes pappa för att vi hann ut från huset i tid. Utan honom hade jag nog fjuttat på huset så problemet hade varit ur världen), så vi hann inte rensa ut det som ska bort, men ännu mer lägligt nog så är det Arcus Fyndmarknad om en månad och då hoppas vi på att få sålt en hel del. Det som inte blir sålt då får hamna på tippen.


Jag är totalt slut, att försöka flytta och samtidigt ta hand om en unge som bara gnäller och skiter har visat sig vara inte det enklaste. Ja, hon skiter överallt. Imorse var första gången på en vecka som vi inte behövt byta sängkläder. Hon bajsar ner kläder varje dag och hon har varit riktigt röd både fram o bak, alltså som sår nästan, som gjort superont när vi smörjt. Stackarn. Det ser lite bättre ut nu iaf o jag ringde läkaren i tisdags som tyckte vi skulle vänta med att komma in eftersom hon äter o dricker o är pigg. Beroende på hur det ser ut imorgon så ringer jag nog till barnmorskan och frågar hur vi ska lägga upp kosten för henne. 


Nu är det soffläge som gäller, tills vi måste åka och hämta Tobbe. Jobbbbiiigggt!

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.