Men shit.

image

Jag är helt slut. Dunderförkyld och ensam hemma med lika dunderförkyld Ronja och en vovve som förföljer mig var jag än går och vägrar pinka. Så jag stressar upp mig och blir tokslut. Visst är det kul att ha Memo här för det betyder ju att det ligger en gosig bäbis på bb, och visst är det skönt att vara ensam ibland men herrn valde fel dagar att vara borta. I morse ville jag inget annat än att krypa ner under täcket igen. Ronja tyckte dock att 6 var en lämplig tid att vakna. Tack o lov hade jag en bra övertalningsförmåga för hon somnade om till 8.30. Fast jag hade helst sovit hela dagen.


Och på promenaden fick Memo vara lös, jag tänkte att det kanske blir lättare att få henne att kissa då om hon får springa som hon vill. Och sprang som hon ville, det gjorde hon! Vi gick längs vattnet och just som jag tänkte 'undra om det här är en så bra ide' så swischade hon iväg, ner i vattnet för att jaga sjöfåglar.... Jamenjaha. Det var bara att gå hem och torka henne med hårtorken i alla skrymslen. (tur att Ronja sov ute i vagnen, hon gillar inte riktigt såna ljud o det är inget jag vill börja vänja henne vid när jag är ensam). Nu väntar vi bara på att Ronja ska vakna så ska vi åka hem till Memo så hon får kissa. Och sen kanske vi åker och tittar på den lilla pojken! :-D

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.