Härlig dag.

image

I morse sa jag till Tobbe att han och Ronja gärna fick åka hemifrån, jag skulle städa. Det tog inte länge innan de var utanför dörren (undra varför) och jag satte på Oasis och städade gärnet (ja, sen städade jag medans jag lyssnade på några avsnitt av Vänner, man kan göra allt till Vänner!). Åh herregud så skönt det var att vara ensam en dag, jag har inte varit såhär avkopplad på läääänge! Och då hade jag tvättstuga också. Man får lite nya perspektiv, eller vad man ska säga, när man har en liten som vill ha ens odelade uppmärksamhet hela tiden. Aldrig i mitt liv trodde jag att det skulle kunna vara avkopplande att städa och springa upp och ner i tvättstugan. Tidigare år har tvättdagar varit mardrömsdagar men shit vad enkelt det känns nu helt plötsligt. Det ska bli kul att se vad jag tycker om att jobba (börjar på måndag!!). Jag ska fylla mobilen med musik och efter ett tag där (för jag antar att vi kommer babbla en massa där först)


så ska jag sätta i lurarna (om jag hittar dem) och bara njuta av att få vara ifred. Huvudet känns inte så mosigt idag som alla andra dagar men ryggen värker desto mer...


Ronja har fått en jobbig hosta nu om kvällarna så ikväll fick hon Bricanyl. Jag var lite orolig att hon skulle ha svårt att få i sig den, men det verkade vara himla kul att 'dricka' den ur spruta



:-P


Förresten, när jag var nere i tvättstugan hörde jag en man platsa en hund utanför. Mannen kom in (han hade glömt tvätt där nere) och efter ett tag smög sig hunden in. Det var Eurasiern i huset bredvid! Jag sa att jag haft en sån och han presenterade hunden som Ilan (alltså Ilaan, kan inte göra vissa tecken på telefonen...) och då slog det mig! Mannen var ju Kiras orginalhusse! Han jag köpte henne av! Det stack till i hjärtat, tänk vad kul om jag hade haft henne nu, så de hade fått träffa varandra och Kira haft en Eurasierpolare som granne. Han hade tydligen sett oss innan vi flyttade hit, för han frågade om jag visste nåt om Eurasiern på andra sidan vattnet... Det var ju Kira han menade...


Jag försöker oftast att inte tänka på henne, jag orkar inte riktigt med de känslorna som kommer. Jag saknar henne så att det gör ont.


God natt.


0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.