Luft och kärlek.

                              
.
Det blir nästan komiskt det här med att det alltid händer något dåligt efter något bra har hänt. Iaf när det kommer till pengar. Det är som att det bra händer enbart för att vi ska klara av det dåliga, det händer inget bra så att vi verkligen får känna att vi har det bra! Nejdå, det är en ständig uppförsbacke. Nån gång kan det väl ändå ge sig?

 För att ge exempel. Förra året hade vi jobb båda två. Jag fick bonus från jobbet på några tusen och vi var väldigt glada åt det. Just efter jag fått veta om bonusen förlorar Tobbe jobbet och där försvann de pengarna. För varje gång som extra pengar trillade in så trillade det även in extra räkningar. Varje jävla gång. Som när jag missat att försäkra bilen när den skrevs över på mig och jag fick betala en sjuuuk summa för det, och som när Kommunals a-kassa efter några år tyckte att det var dags att skicka nån slags sluträkning.

Nu har Tobbe äntligen fått jobb, snart iaf , och vad händer? Jo, jag förlorar mitt jobb. Det skulle bli så bra! Två löner! Pengar! Möjligheter! Jag borde ha förstått att nåt sånt här skulle hända. Det händer ju alltid.

Även om jag inte varit så sugen på att gå tillbaka till jobbet så känns det jäkligt trist och jobbigt att veta att tryggheten jag hade försvinner. Vi får väl fortsätta leva på en lön.

Det här är nog straffet för att jag tjatade på Tobbe att flytta hem igen när han jobbade i söder, med argumentet att man faktiskt kan leva på luft och kärlek. Upp till bevis alltså.


0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.