Utveckling.

.
Nuuuu är tänderna på väg. På riktigt den här gången för ajaj så ont hon har i munnen. Jag försökte ge henne gröt på morgonen, det funkade så länge hon inte fick för sig att bita i skeden, vilket hon gjorde gång på gång och toktjöt. Så hon fick ersättning till frukost istället, jag vill ju inte plåga lillstackarn.

Idag hoppas jag att Ronja kan låta mig iaf gå ut ur rummet utan att börja skrika..men det är väl önsketänkande. Hon är nu 26 veckor och det stämmer så väl in med faserna som beskrivs i boken Växa och upptäcka världen. Hon börjar förstå att man lämnar henne och det vänder tydligen upponer på hela världen.
Hon utvecklas så himla snabbt nu. Igår såg jag verkligen på henne att hon förstod vad lampa är, eller kanske är det det att hon kopplar ihop ordet med att titta på den lysande saken i taket. Vi hade en liten stund på toaletten, hon stod på skötbordet (jag höll fast såklart) och varvade mellan att titta på lampan, nallarna på skötbordet och mobilen som hänger ovanför. Varje gång hon kollade på nåt av det så sa jag vad de heter, roligast verkade lampan vara så jag fortsatte när vi kom ut från toaletten. Då sa jag lampa utan att hon tittade på den och när jag sagt ordet så tittade hon på lampan. Duktig tjej!

Nu sover hon. Puh. Tyst och lugnt. Jag ska passa på att ta det lugnt jag med!

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.