Trött morsa. Trött unge.

.
Igår var jag in med Ronja på Jouren. Hon hade fortfarande feber och var himla hostig och rosslig. Tobbe var (och kommer inte hem förrän idag) i Luleå med bilen, så vi fick låna svärfars :) Men så typiskt att han är borta när det händer nåt sånt här..det hade varit bra att ha både honom och bilen hemma.

Ronja fick iaf bricanyl som hjälpte. Vi fick med oss en flaska hem men det lite problematiska är att hon kräks upp allt hon får i sig (och lite till) förutom vatten. Hon har fått i sig 70ml sen igår kväll..jag vet inte om det är lite? Läkaren sa att det var svårt att säga mängd de ska dricka utan jag måste kolla om hon får nån kissblöja. Det luktade lite pink i morse. Fram tills dess att hon sket. Så jag antar att hon kissat i morse.


Nu ligger hennes temp på 39,3. Hon har just fått en supp så den går förhoppningsvis ner snart. Nu är hon INTE pigg..
Nu har jag fyllt en hel maskin med nerkräkta saker, Ronja försöker sova och jag borde väl försöka göra samma sak.

Klart man kan suga på både tutte och finger samtidigt!

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.