Idag.


Det händer mycket i livet just nu. Saker som jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om och hur jag ska hantera det. Men, jag måste påminna mig om att det är saker jag själv faktiskt inte kan påverka. Det mesta av det i alla fall. Jag har bara en önskan och det är att livet ska lugna ner sig, att jag ska hitta ett lugn. Jag verkar lugn på utsidan det vet jag, det har jag alltid gjort, men på insidan river det under huden och jag känner att jag på något sätt måste få ut det som ligger och skaver. Jag vet bara inte hur.


Hemmet börjar i alla fall ta form och just nu känns det extra viktigt att få till det bra, det är ju trots allt här jag ska hitta lugnet jag söker. Jag väntar på att få fästen till gardinstänger, handtaget till altandörren behöver fixas och det ska silikonas på golvet i badrummet. Jag har klart för mig hur köket ska se ut och det kommer att gå i svart, vitt och rött. De gröna stolarna ska bytas ut när jag hittat några att ersätta dem med. Det blir kanske ett IKEAbesök snart och där borde jag väl hitta några som passar.


Nu ska jag gå och göra lite terapiarbete, fylla garderoberna med kläder och fnula på var jag ska sätta de enmiljon kläder som varken passar mig eller Ronja.

4 kommentarer:

BAMBI - nygift i Thailand sa...
8 februari 2011 kl. 18:04

Hoppas att du snart får ordning i ditt nya hem. Jag blir också rastlös när jag har stök och oordning omkring mig!

Carro sa...
9 februari 2011 kl. 11:14

Vad fint det blir! Måste komma och kolla snart bara alla ungar blir friska... Rensa ut och släng/ge bort kläder som inte passar. Det du inte använt på 1 år kommer du säkert inte att använda. Och är det sånt du ska "komma i" så har jag hört att man får köpa nytt:-) Kram

IsabelleBL sa...
9 februari 2011 kl. 14:36

Jag är ganska hård med mina egna kläder, det är svårare med Ronjas...Men jag ska försöka vara hård där med! Ska bara låta dig o Camilla se så jag inte her bort nåt som är erat. Har hittat lite 74 från Hugan som du får kolla på, tror inte de var med när du kollade alla bäbiskläder.

IsabelleBL sa...
9 februari 2011 kl. 14:38

Det är först när jag har det undanplockat och fint som jag tänker på hur oordningen påverkar mig negativt. Jag får lära Ronja att städa kanske? :)

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.