torsdag.


Imorse när jag kom till jobbet stod det fem kartonger med semlor i fikarummet. Onsdag? Gott var det iaf, speciellt med tanke på att jag varken ätit eller tagit med mig frukost. Vi kom fram till att det var en bra torsdag men när jag såg Kiras husses namn på nummerpresentatören började min insida skaka och tänka att det nog skulle bli en förjävlig torsdag ändå.


Jag fruktade det värsta, men det visade sig bara att han inte kunde teckna en ny försäkring på henne eftersom hon är för gammal! (8,5 år) Turligt nog har jag inte tänkt på djurförsäkringen som varje månad drar penki från mitt konto och därför hade jag inte avslutat den, så han kunde bara föra över den på sig själv. Å andra sidan hade jag inte avslutat den även om jag tänkt på den, jag hade ju flyttat över den på honom. En bra försäkring känns viktig när det kommer till djur, för tänk om man står där en dag och någonting har hänt och så har man inte råd att betala veterinärkostnaderna...


Jag och Kiras husse har haft delad vårdnad i flera år men i somras bestämde vi att han skulle ha henne på heltid. Jag har inte sett henne sen augusti och jag är livrädd för att träffa henne. Fyfan vad jag saknar henne. Lillsärten...Men snart måste jag.



Ronja har åkt till sin far. Det kommer kännas otroligt konstigt att inte sova med henne inatt. Hon ska vara där i helgen och jag ska försöka passa på att få allt färdigt här hemma och....jag ska sova tills jag vaknar på lördag! SOM jag ser fram emot det!


Men för att inte snoosa en timme imorgon igen (jag gjorde det imorse också...skäms.) så är det bäst att jag går och lägger mig nu. Först ska jag läsa ett kapitel i Askungar, sen ska jag sova sött!

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.