On the bright side.

image

Även om jag idag fick promenera med Ronja till dagis, för att sedan ta bussen in till stan, byta buss och åka till jobbet, äta havregrynsgröt gjorda på Jaanas havregryn till lunch för att jag glömt göra matdosa och för att de inte hade stora mackor på kiosken där de senast jag var in hade stora mackor. I nästan 30 minus, vilket var anledningen till att bilen inte ville starta.


Även om jag tänker mycket på Kira nu. Det faktum att det om en månad är 7 år sedan jag åkte till Hertsön, inte långt ifrån där jag bor nu, och tog med henne hem. 7 år sedan jag ljög för min handläggare på Arbetsförmedlingen för att åka och köpa hund istället för att komma på möte.


Även om jag fått tråkiga nyheter även idag. Inte av samma kaliber som igår men ändå sånt som svider lite i hjärtat.


Även om det har varit en riktig måndag, så kan jag fokusera på det bra. Ronja somnade i hyfsad tid. Jag har fått veta om ett nytt litet hjärta som pickar. Och jag har fått blommor. Finafina blommor.

3 kommentarer:

Att vara någons fru sa...
15 februari 2011 kl. 10:08

Måndag i dubbel bemärkelse låter det som. Man har såna dagar också. Murphys lag, du vet :)

IsabelleBL sa...
15 februari 2011 kl. 23:13

Nä nu blev jag nyfiken

IsabelleBL sa...
16 februari 2011 kl. 00:29

Mamma, logga ut nu från min användare! :)

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.