Tisdag? Onsdag?

Tänk vad konstigt det kan bli bara för att det inte står framme fikabröd i fikarummet när det är en fikadag. Både jag och E på jobbet blev lite förvirrade över vilken dag det är (vi har fika mån, ons, fre). Det känns ju bra att veta att man håller koll på veckorna baserat på om det är en fikadag eller inte.

Idag har jag skrattat så tårarna rann. Det var länge sedan. Och det behövdes. De är inte kloka, damerna jag arbetar med, och många skulle nog tappa hakan och få kaffet i vrångstrupen om de råkade gå förbi när någon av dem är i sitt esse. För de är inte rumsrena för fem öre! Nån gång kanske ni kan få ett smakprov hehe.

Hemma tänkte jag fixa och dona när Ronja somnat men såklart somnade jag brevid henne och vaknade upp två timmar senare. Då ids jag inte annat än att koka makaroner till morgondagens lunch.
Nu, efter 1,5 timme i vaket tillstånd går jag och lägger mig igen. Jag tänker INTE snoosa 1 timme imorgon igen!

Förresten, jag är barnledig i helgen. Vad gör man då?

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.