andras stress

Det känns jobbigt att läsa bloggar som andra gravida skriver...jag känner mig besviken på hur allt har blivit. Att flytta var nog det sämsta vi kunde göra..jag har INGEN tid till att förbereda mig känns det som. Visst, att fixa hemma kanske är en slags förberedelse, men jag skulle tro att man har nog att fixa hemma om man inte flyttat, nu har jag flyttstök + annan förberedelse. Jag vill också vara en sån gravid som fixar nytt i hemmet, saker till barnet, saker som gör det mysigt, som bakar och fyller frysen. Men det är bara att inse att det inte kommer att hända. Jag har ingen ork till flyttstöket och all jävla stress som följt med det och då har jag ju absolut ingen ork, eller lust, till att fixa annat. Det blir tvärnit och jag skiter i allt istället, ligger i sängen och är skittrött och less på allt och bara väntar på att det ska vara över.
Jag pallar inte all stress som alla andra känner. Jag har nog med min egen, jag fattar inte varför alla andra ska vara så stressade! Man kan fixa saker efter barnet har kommit, så vi måste nu prioritera sånt som är viktigt innan, resten skiter jag i. Men många i omgivningen stressar på att vi måste fixa färdigt allt innan barnet kommer och då blir ingenting gjort istället.
Så vill ni hjälpa, hetsa inte! Stressa mig inte mer för då blir det totalt tvärnit. Säg inte att vi måste fixa allt innan barnet kommer. Och snälla, förstå att vi vet bäst vad som måste prioriteras, nämn inte allt som måste göras, vi vet!

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.