Mastodontinlägg

Jag måste ju säga att man blir fruktansvärt dagvild när man är hemma med en liten bäbis. Jag har ingen direkt koll på nånting..


Iaf...i fredags var vi och vägde Ronja. Tidigare hade hon bara gått upp 40 gram på 3 dagar, nu hade hon gått upp 300 gram på 4 dagar! De säger att de bör gå upp ca. 200 gram på en vecka men Ronja är en spinkis så jag tycker verkligen inte att det gör nåt om hon tjockar till sig lite. Och ska jag vara ärlig fick jag nu tänka till ordentligt innan jag kom på att jag sen på kvällen var totalt oromantisk och omammig och gick och la mig och sov tidigt. Ronja ville ha mat under tiden men Tobbe var så söt och lät mig sova och gav henne ersättning istället. Ju mer jag tänker på det desto mindre jobbigt känns det med ersättning nu. Hon äter ju av mig också men krisar det så vet vi ju att hon kan käka sin ersättning och vara nöjd. Som när jag åkte till Malå och hon vaknade mitt i färden och ville ha mat, då mixade och trixade jag lite och så var hon nöjd. Jag har ehh...mjölkat mig själv ikväll och satt i flaska (hon sov och jag höll på sprängas) och det var populärt. Jag vet inte om det var för att det är godare eller bara lättare att äta, men hon sörplade i sig det väldigt fort.


Jaja, iaf, sen på lördagen så hämtade vi min pappa på busstationen i Luleå. Han hade åkt från Skellefteå tidigt på morgonen och kom och hälsade på under dagen. Syster+systerson kom också och var med oss och sen kikade Tobbes föräldrar förbi och hans syster+sambo+barn kom förbi en sväng sen. Det finns såklart bilder men jag ooorkar inte fixa det nu, det får ni sen.
När vi skjutsat pappa tillbaks till bussen så åkte vi och hämtade Kira. Som inte brydde sig det minsta i Ronja och har hittills bara snusat henne lite på foten.
Vi stänger dörren till sovrummet under natten så att inga kissar ska komma in och då får Kira också sova utanför, vilket hon verkar förstå för när det är kväll så kommer hon inte ens in i sovrummet utan står utanför och väntar på ett nattinatt ;)


Söndag, söndag....vad gjorde vi då? Justde, det var skyltsöndag, som vi tog oss iväg till fast aningens för sent så vi hann inte med så mycket. Jag ville köpa nåt rosa eftersom vi inte äger nåt rosa..(och det som en gång var vitt blev ljusblått i tvätten) tyvärr gick vi på Lindex först och bestämde oss sen för att kolla på KappAhl, där var utbudet skitdåligt så vi skulle tillbaks till Lindex men då var det stängt!


Och idag är det måndag. Kira fick träffa svärisarnas hund Nemo för första gången och det gick bra! Hon var inte helnöjd med att han nosade henne i rumpan, men vem skulle vara det?
Ronja har varit vaken länge idag. Från 10.30 till middagsdags med bara några korta tupplurar här och där. Och nu ikväll har hon också lite svårt för att sova, som att hon sover väldigt väldigt lätt och vaknar så fort man inte skakar/bonkar/gungar på samma sätt längre.


Nu blir det att förbereda sig inför natten, bilder och sånt ska jag försöka komma ihåg imorgon. Det är som att Ronja suger ur allt minne ur mig när hon ammar. Så ni vet, räkna inte med att jag kommer ihåg nånting.

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.