Bm-besök vecka 40.

Igår var vi på besök hos barnmorskan igen. Jag tyckte inte att vi gjorde så mycket men det är väl inte så mycket att göra såhär på slutet. Blodtrycket låg på det vanliga och vi kollade inget blodvärde. Eftersom hon inte skrivit in min vikt sist (vägde mig förra gången för två veckor sedan) så fick jag väga mig nu igen och jag har inte gått upp mer, men det är väl som det ska? Har för mig jag har läst nånstans att det ofta stannar av i slutet. Magen hade då växt 2 cm och ligger på 37 cm nu, vilket gjorde att det blev ett uppsving på kurvan men bm sa att det nog var för att h*n ligger så högt upp. Huvudet är fortfarande rörligt, vilket jag fått för mig är inte bra, men hon sa att det inte har någon betydelse för när det hela sätter igång, det är bara det att man har fått en tjuvstart om huvudet är fixerat, ibland fixerar det sig inte förrän det sätter igång.

Nu ska vi dit om en vecka igen men vi får väl hoppas att det inte blir så. Jag och Tobbe har börjat en vadslagning om när Bäbis dimper ner. Han tror onsdag den 18, jag tror måndag den 16. Vad tror ni? (Den som säger ett datum i december får inga julklappar)

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.