Mitt i natta.

Nu ligger Ronja och sover i sin säng. Eller, hon sover i mjukliften i sin säng. Vi tog liften från vagnen tidigare idag och la den i soffan och hon i den, det gillades DIREKT! Antagligen för att det är så trångt och gosigt där. Jag läste nånstans tipset om att använda liften eftersom man då kan flytta runt på henne utan att behöva tjorva och väcka henne.

Det känns så overkligt att ha en dotter. Jag har ett barn! Jag är mamma! Allt fokus har ju varit på graviditeten, på magen...nu är den borta, inga mer sparkar, inga mer fladder längst ner i den...Istället har jag fladder bredvid mig, världens underbaraste blickar från världens underbaraste varelse.

BB-tiden har gått otroligt fort även om vi fick stanna i 4 dagar pga. att Ronja förlöstes med sugklocka och haft för höga Billirubin-värden och behövt behandling. Hon har fått sola och så ger vi henne ersättning, det som ska brytas ner (tror det är röda blodkroppar från mig?) åker ut med kiss och bajs och då måste hon få i sig mycket mat så vi har inte riktigt haft tid att vänta på att amningen ska komma igång normalt. Hon har dessutom varit alldelens för trött för att orka kämpa med den men eftersom jag verkligen vill amma så kommer vi försöka vara lite hårdare nu, så att hon inte tar tag, släpper, gnäller och sen får massa mat, hon måste göra nåt själv också, inga räkmackor här inte ;)

Klockan är snart fem, halv nio ska vi vara hos barnmorskan för att ta nya prover på Ronja så jag antar att det är bäst att jag försöker sova nu. Ronja har tjorvat några timmar nu i natt men efter ganska mycket mat så slocknade hon som en stock!

Jag håller på att skriva om förlossningen och tiden på bb, men det kommer att bli mycket så jag får fortsätta imorgon. Nattinatt på er!



  Ronja med ett solplåster i pannan :)

2 kommentarer:

Malin sa...
20 november 2009 kl. 08:52

Ååå så fin hon är! =) Skönt att få komma hem!

Lenajl sa...
20 november 2009 kl. 09:45

Jag gillar din inställning till amningen! Go! Det är så bra när det funkar. Men det tar ett par veckor innan det är enkelt. ;) Kram!

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.