9 månader.

image

Idag blev Ronja 9 månader. 38 veckor. Stortjejen.


Det betyder att jag inte jobbat på 10 månader. Vi får se hur länge till jag blir hemma, det beror på om jag får ha kvar jobbet eller inte. Om varslet fortfarande gäller kanske jag jobbar november-december, typ 60% eller nåt, alltså 3 dagar i veckan, för att sedan bli arbetslös i januari. Eller då skulle jag nog försöka plugga upp lite betyg, iaf matte b, kanske göra en prövning, om det heter så fortfarande? Och får jag plugga inför en prövning och samtidigt ta ut a-kassa? Föräldrapenning borde jag få ta ut iaf..? Jajaja, ett jäkla tjorv det där. Jag skulle vilja ha försäkringskassan, arbetsförmedlingen och facket runt samma bord för ett möte, lite tjorvigt när alla har hand om olika saker och det lär bli ett jäkla ringande fram och tillbaka.

2 kommentarer:

emmy sa...
16 augusti 2010 kl. 23:46

räcker den där gubben ut tungan? tycker mest han ser glad ut?

emmy sa...
16 augusti 2010 kl. 23:46

ja moi blir ju oxå arbetslös inom några dagar :P ska ju blir lagom spännande..!
hade velat göra något skoj jöh! men det verkar inte riktigt finnas utrymme för det i samhället :P

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.