Ske-å.

image

Igår lämnade jag Ronja hos sin mormor i stugan och hämtade min mormor som skulle åka med till Skellefteå. Pappa har flyttat till Stockholm så jag och lillebror (som bor i Skellefteå) skulle städa ur hans lägenhet. Mormor lämnade jag hos min morbror och sen åkte jag och städade på en gång. Jag hade gjort ett lite för långt stopp i stugan så klockan var mer än jag hade tänkt.


Även om det är en liten lägenhet så tog det sin tid. Det var SJUKT varmt igår och det är alltid mer att städa än man tror när det handlar om en flyttstädning.


Kira var med och hade nog inte så roligt tyvärr. Men hon hade det nog bättre där än både hemma och utomhus eftersom balkongdörrarna och ett fönster var öppet hela tiden. Men hon tyckte inte det var så kul att sitta och titta på folk genom balkongen, hon låg i olika hörn av lägenheten istället..
Mat var hon inte heller så sugen på, men jag klandrar henne inte, jag själv åt bara en yoghurt, man blir inte så hungrig i sån där värme.


Men, sen åkte vi på Max. Till Kira köpte jag en liten ostburgare. Hon satt i bagaget och jag la burgaren där för avkylning, sen gick jag runt bilen för att ta kaffekoppen som stod på taket och när jag kom tillbaks till bakluckan så var burgaren spårlöst försvunnen ;-)


Ronja hade skött sig bra hos mormor. Jag hade fått prata med henne i telefon tidigare och guuuud vad jag började längta efter henne då! Sötnosen... Nu sover hon så jag ska väl passa på att vila lite.

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.