Skördegrejs.


Idag har vi varit på skördefest/marknad/miljödagar (kärt barn har många namn) och det var hur mysigt som helst, precis i min smak till skillnad från alla marknader och tivolin och tjafs som brukar vara om somrarna. Ronja fick en klubba av mormor och en ballong av en tant i Sjukvårdspartiets tält (som hon sen gav till Hugo) och hon fick klappa en häst. Hon var inte så superintresserad av hästen, den var väl som allt annat typ :)

Hon åt en våffla med hallonsylt och tjoff sa det så var hon alldelens röd och prickig om kinderna. Hon har ju ätit hallon tidigare utan att reagera (hon reagerar dock på jordgubbar och tomat) men det kan väl ha varit något annat som ställde till det. Jag klarade inte av ett visst färgämne som liten och det kan ju vara nåt sånt, jag har för mig att rött färgämne är värst så det är väl inte helt otroligt.

När vi var färdiga i stan åkte vi ut till mostern och kusin Hugo, som tyvärr var ganska snorig och hostig stackarn. Vi bjöds på fiskgratäng och Ronja åt och åt och åt, läääänge.

Nu ska jag se film, vi får se om jag orkar två på raken, jag börjar iaf med Gamer.

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.