1. Om mig.

(omgjort inlägg eftersom det förra blev alldelens för långt och tjorvigt)



Jag heter Sarah Chatarina Isabelle (och två efternamn) och är 27 år, även om jag är, och har varit hela året, 28 i huvudet. Jag är född 8 januari 1983 på Skellefteå BB, dotter till en engelsman och en värsta sortens västerbottning ;) Lillasyster till en 4 år äldre Carro och storasyster till en 9 år yngre Ricki.

Mina första 8 år spenderade jag i Malå, sen flyttade jag, mamma och syster till Luleå där jag bott resten av livet fram till Maj-09 då jag flyttade till Boden för att bo ihop med Tobbe som jag väntade barn med. Ronja kom 091115 och sen dess har ingenting varit sig likt!

På gymnasiet gick jag Barn- och Fritidsprogrammet. Jag kommer inte ihåg så mycket från den tiden, det känns som en period som egentligen inte fanns.

Min första tillsvidareanställning fick jag i restaurangen på flygplatsen. Det var ett skitkul jobb, men min kropp klarade inte av det. Det kändes väl inte helt ok att gå upp klockan 4 på morgonen varannan vecka heller, men hade kroppen funkat som den ska så hade jag nog valt att stanna längre ändå. (Jag har kronisk värk i ländryggen, fråga mig inte varför för jag vet inte riktigt, överrörlighet har läkarna sagt. Bäckenlederna är det som jävlas mest, ni som haft foglossning kan tänka er hur det känns, för det är precis så).

Efter restaurangjobbet började jag där jag är kvar nu, vi jobbar med elektronik (vill inte nämna namnet på företaget eftersom det kan bli jobbigt om kunder googlar på namnet ;) ) och där har jag varit i snart 3 år (-1 år som gick till föräldraledighet). Jag trivs bra, det är bra arbetskamrater (speciellt JaanaBanaana höhö) och skönt med flex, arbetstidsförkortning och förstående chef nu när jag har en liten hemma.

Jag gillar: Baka, sy, läsa, sova, pussa på Ronja, surströmming, The Notebook, Vänner, sjukhus, Oasis,

Jag gillar inte: Laga mat, stressa, basta, leverbiff, svenska författare, saw-filmerna, humorprogram på tv (sååå dålig humor!), prata i telefon, skrikmusik,

1 kommentarer:

♥ L A I L A ♥ sa...
23 november 2010 kl. 22:03

kul =) nu vet jag lite mer om dig =)

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.