3. Mina föräldrar

Då var det dags att presentera engelsmannen och den värsta västerbottningen.



Mamma heter Ing-Marie och vi har inte samma efternamn eftersom hon gifte sig med Valle 700 år senare än vad de borde ha gjort. Hon bor i Luleå och jobbar med...vad heter det? Tar emot matbeställningar iaf. Matbeställningsmottagare? När vi flyttade till Luleå jobbade hon på mitt nuvarande jobb, och nånting måste hon ju ha gjort rätt där eftersom de vågade anställa mig ;) Valle är vaktis och gör allt som hör till. De bor tillsammans med en liten hund vid namn Tippi. En stor hund i en liten förpackning. Mamma ville ha en tjurig hund och nog fick hon det alltid ;) Båda är västerbottningar, håller på Skellefteå i hockeyn och spelar på trav varje lördag.



Pappa heter Paul och är född i England men blev kär och flyttade till Sverige. Han har jobbat med svetsning och turism-tjosan men är numera översättare sen ett antal år tillbaka. Det mesta i mitt utseende har kommit från honom. Han gillar fotboll och håller på Manchester United när det kommer till den stora ligan (premier league? Inte vet jag..) och Chelmsford när det kommer till en mindre liga (här har jag verkligen ingen aning om vad den heter). Varannan lördag, eller var det söndag?, i min barndom fick jag stå ut med ett pling som kom från tvn då det blivit mål i någon annan match än den som visades. Han fick min lillebror -92 med sin dåvarande fru Annica.

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.