Busunge.

image

Jag tänkte vara en duktig bloggare och bjuda på en bild på mig själv. Sen kom jag på att jag har nåt mycket vackrare att visa, om och om igen. Min dotter. Min söta lilla underbara, som om 9 dagar fyller ETT ÅR!


Idag har jag och T tagit tag i stöket här hemma. Det är svårt att hinna med allt när man måste vakta Ronja hela tiden. Hon har hyss för sig mest hela tiden. Vi har haft det bra när hon väntat så länge med att resa sig upp efter möbler själv, men nu är den friden slut. Hon går när hon håller en i bara ena handen och snart släpper hon väl den också.


Efter X antal timmars röjade blev vi bjudna på mat o prat hos farmorn och farfarn, tillsammans med mostern+familj. Tobbe åkte iväg på jobb två gånger (han har skrivit på för en heltidstjänst nu, hallefackinlujah!) och jag och Ronja åkte till minneslunden och tände ett ljus för min morfar.


Ronja somnade i bilen påväg hem och eftersom jag inte bäddat hennes säng sen vi sänkte botten medans vi stökade runt (och möblerade om) så la jag henne i vår säng. Efter några minuter hörde jag från köket hur datorn (som står brevid sängen) gick igång och gick dit för att se om det var nåt spöke som busade. Men det var det ju inte, det var Ronja som kravlat dit och satt på sängkanten för att nörda lite dator..... Ja se denna unge.


Efter lite lek, välling och blöjbyte åkte hon ner i sin egen säng och blev ÖVERLYCKLIG. Att sänka botten verkar vara det roligaste jag bidragit med på år och dar för herregud vilken energi hon fick! Hon klättrade och tjöt sitt glädjetjud, snurrade, hoppade, skrattade, var tvungen att känna mellan i princip alla spjälor osv osv. Helt tokig. Tillslut somnade hon iaf. Det ska bli intressant att se om hon tycker att det är lika kul när hon vaknar.

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.