Rena rama hälsan själv.

Jag fick ingen dödsdom idag på hälsokontrollen. Sköterskan tyckte att jag är inne på rätt spår vad gäller vanor och min hälsa. Så även om jag ser ut att trilla av pinn vilken dag som helst så strävar jag framåt, sakta men säkert. Det enda hon sa åt mig att göra är att ta det lugnt, alltså inte försöka hetsa fram resultat, och att dricka mer vatten för att få upp blodtrycket lite, som idag låg på 115/73. Det är iaf bättre nu än för två år sedan, då tror jag undertrycket låg på 60-nånting. Det som kan vara farligt med lågt blodtryck är att man kan slå sig rätt rejält om man inte hinner ta emot sig när man får yrselattacker, men så långt har det ju aldrig gått så det är nog ingen fara, sååå lågt ligger jag ju inte och jag var nere på 105/55 under graviditeten och lyckades ju hålla mig på fötter. Fast när jag ser tillbaka på mina värden så ser jag att jag oftast låg högre än idag. Jaja, mera vatten it is.

Fadern jobbar, Ronjan sover och jag undrar vad jag gör vaken nu. Någon dag ska jag ligga i sängen innan 21.

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.