2. Min första kärlek

Den första jag minns att jag var kär i hette Andreas. Det var när jag fortfarande bodde i Malå. Han var ett år äldre än mig och vi gick på samma skola (som om det fanns fler än en hihii). Jag minns att jag blev överlycklig en gång på skolgården när han höll på att retas så jag började jaga honom. Han vände sig om, tog av sig kepsen och visade mig texten på den med ett stort flin på läpparna. Pucko, stod det på den. Tänk om man kunde bli överlycklig över sånt nu ;)

Min första kille hade jag nån gång på lågstadiet, i Luleå. Emil. Busigaste ungen i klassen och det var väl därför jag blev kär :)

Om vi skippar alla små förälskelser fram till högstadiet så är Olli min första kärlek. Vi träffades på Pite Havsbad när jag var 14 och han 17. Han bodde i Öjebyn men havsbadet var the place to be för oss tonåringar ;) Nu vet jag inte hur det är med det stället, mycket har gjorts om och jag känner knappt igen mig där längre.



Iaf, vi blev tillsammans och efter några månader, kommer inte ihåg hur många, så flyttade han med familjen ner till Sundsvall. I början tog jag bussen ner, vilket tog ungefär 9 timmar...sen insåg jag att det kostade i princip lika mycket att flyga och tog mindre än 1 timme så då började jag flyga istället.

I drygt ett år var vi tillsammans. Idag har vi inte mycket kontakt men vi är vänner på facebook så jag ser ju om det händer något av vikt i hans liv ;) Han bor vad jag vet fortfarande kvar i Sundsvall, tillsammans med en sambo och datanördar på som vanligt.

2 kommentarer:

IsabelleBL sa...
21 november 2010 kl. 19:20

Haha vad kul! Jag funderade faktiskt när jag skrev det där om det verkligen var jag som såg honom visa kepsen, eller om det är du som berättat det för mig och jag gjort min egen minnesbild av det..
Ja Emil..han var så söt ju :-P han betade av ett antal flickor i klassen haha!

AnnaH sa...
21 november 2010 kl. 20:18

Haha... ja det där med kepsen minns jag faktiskt. Jag var ju också lite småkär i samma Andreas, men lite senare. Kom så väl ihåg att vi bestämde att vi skulle byta klasskort (förskolekort) och jag var tvungen att gömma mig bakom ett släp på deras gård när han hämtade sitt för han sa "får mamma se dig blir hon tokig". Ja jisses!
Och EL! Han nämndes i mååånga brev där i typ 2:an var det väl? Hoho...

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.