Min lilla flicka.

image

Idag var det dags för BVC. Det blev lite stressigt eftersom jag fick sova till 14 ( från typ 11), Ronja vaknade strax efter det och 15 skulle vi vara där. Ronja hade inte ätit nåt på 3 timmar och jag tänkte att NÅNTING måste hon få i sig om hon ska klara sprutorna någorlunda bra. Så hon fick en marzanbulle. Bra mellis alltså...


Lillskiten väger nu tvåsiffrigt. 10 kilo prick skrev barnmorskan i sin bok. 79 lång, som jag gissat och huvudet hade ökat 4 mm i omkrets. Hon är en lång och smal tjej.


Sprutorna gick bra, som tidigare gånger. Gråt i knappt en minut och sen var det bra med det. Jag funderar på att ge henne alvedon om en timme ungefär. Det gjorde jag sist hon fick sprutor och vi fick då en bra natt trots att hon hade feber. Men, jag själv fick veta igår att jag har lite förhöjt värde på ett av leverproverna jag gjorde vid hälsokontrollen och jag är nog ganska säker på att de har med alvedonen att göra. Så jag är nojig som fan nu över att ge henne nåt... Jag hade iofs förhöjt värde redan för 10 år sedan så kanske är det bara det som hänger kvar? Det blev aldrig nån utredning på det men vi får väl se vad som händer nu. Tobbe sa att jag antagligen super för mycket...


När vi skulle åka från BVC så vinkade Ronja åt barnmorskan och sa hejdå. Bm blev lite häpen och skyndade till sin bok för att skriva ner att hon kan göra det :-D tydligen brukar de kolla vid 1,5 år om de kan göra det. Hon sa också att Ronja kanske fokuserat lite mer på talet än på de fysiska färdigheterna, alltså att stå och gå. :-P

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.