babbel igen

Nu ligger både Tobbe och Ronja och sover, på varsin sida i sängen :) JAg hade tänkt hinna bada henne, pumpa vagnens däck och försöka få in vagnen i bilen ikväll...så jag måste nog vara taskig och väcka Tobbe snart om det ska hinnas med. Ronja lär nog vakna vilken sekund som helst ändå...
Stackarn har bubblig mage och det är inte kul :( Vi har köpt Miniform och hon pruttar då väldigt mycket, även ljudlösa (men stinkande) sådana så förhoppningsvis hjälper de. Hon hade inte bajsat på två dagar när hon igår låg och bajsade och bajsade på skötbordet. Jag läste om kolikmassage i förrgår och testade igår när hon låg på skötbordet. Det ska visst ta ett tag innan massagen hjälper men tydligen kan man hjälpa till att bajsa på det sättet också :) (Ni får faktiskt stå ut med sånt här prat för det är vad som händer i mitt liv just nu :)

Imorgon ska jag och Ronja iväg till Luleå. Först förbi mamma och hämta en present från gammelmoster och lite pengar så jag kan köpa mig en amningsbh. Jag har tre stycken som jag köpte under graviditeten, gissa hur många som passar nu...Sen ska vi iväg på stan, shoppa bh och en liten termos så att jag smidigt kan ha med mig varmvatten till hennes ersättning och så ska vi på mammafika. Ska bli kul att träffa lite andra nyblivna mammor!
Efter det ska vi förbi jobbet en sväng och hämta lite papper, men eftersom det är hur många som helst som är sjuka där så går vi inte in, vill de kika får de komma ut :) Sen åker vi till syster och planerar lite julklappar :)

Nu hör jag någon knorra i sängen så det är väl lika bra att avsluta här.. :)

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.