Hundproblem.

Jag tror att Kira vaktar Ronja, VÄLDIGT mycket.
När mamma var och hälsade på sist så satt Kira framför soffan, där Ronja låg, och det var svårt att få henne att gå därifrån, hon ville verkligen sitta kvar där.
Ikväll är Andreas och hälsar på och när han gick i riktning mot soffan, där Ronja låg, så kutar Kira fram och ger honom årets utskällning. Jag platsar henne på "bädden" och där ligger hon sen och småmorrar.
Som jag ser det så vaktar Kira Ronja och jag vill gärna ha tips på hur vi ska hantera det. Jag kan absolut inte tänka mig att Kira skulle göra något mot en människa. (Men jag tänker inte riskera nåt, jag riskerar aldrig nåt när det gäller djur, det GÅR INTE att lita på ett djur till 100% och jag har fått lägga mig i alltför många slagsmål mellan henne och andra hundar och nu tycker jag att det var så länge sedan som Kira slogs och jag vill helst slippa vara med om det igen. Bättre att ligga steget före, eller snarare några steg före så att man inte bara förhindrar ett bråk utan ser till att det inte finns något att förhindra)
Alla parter tycker nog att det är obehagligt när hon vaktar sådär, speciellt om det handlar om en människa som inte känner henne. Så...har ni nåt tips på hur vi ska hantera det så att vi alla kan leva lyckliga? Visst ska vi ligga steget före så långt vi kan, men händer det igen så vill jag gärna reagera på ett så bra sätt som möjligt och inte orsaka att det blir värre.

Om det nu är så att hon vaktar henne, Andreas kanske bara så jävligt läskig ut? ;)


0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.