Skitbil, snörök och hurtbullar.

Ikväll har jag och Ronja varit och hälsat på hennes mormor + man. När jag hade packat allt och klätt på Ronja så tänkte jag att "jahapp, får se hur det går med bilen den här gången då" För sist vi skulle åka fick jag inte igång bilen utan fick snällt stanna hemma. Tror ni biljäveln startar idag då? Nä, just det.
Tack och lov har jag världens snällaste svärfar som kom förbi med svärmors gamla bil (Hon fick ju en ny räjserbil i födelsedagspresent! :) ) som jag fick använda.

Jag fick stå med bilen i garaget hos mamma så attt Ronja skulle få sätta sig i en varm bil när vi skulle hem, och när vi väl skulle hem så gick jag och Valle (mammas man) till garaget så jag kunde hämta bilen för att köra fram den till porten och han skulle köra in deras bil. Jag väntade på honom med bilen utanför garaget när han körde in deras men näsi, han ville inte åka, han skulle gå tillbaks, fast jag stod där med bilen redo och det var vääärldens snöoväder! Samma sak med svärfar, han skulle gå hem efter att han kommit med bilen. Vad är det för jäkla hurtbullar?! Hur har jag helt plötsligt hamnat med de två hurtbulligaste (man får inte säga gubbar va? :P ) männen i länet? Då vet jag iaf vilka Ronja ska få hänga med så hon inte blir nån soffpotatis!

Nu är vi hemma iaf, efter en lugn färd på 97an, det var otroligt mycket snörök, kanske mycket för att jag låg bakom en bil som tydligen ville hålla långt till höger och på så sätt körde i snön så det yrde på rätt bra. När jag inte hade nån bil framför mig så snöade det sådär mycket så att det inte är någon idé att ha på helljusen.

Ikväll kanske jag visar allt fint som Ronja fått i julklapp, men det beror på hur trött jag är, annarstar videt imorgon!

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.