Stora tjejen!

Visst väger Ronja över 5 kilo! 5140 för att vara exakt och 58 centimeter lång. Int konstigt att hon börjar väa ur kläderna.
Hon har sovit mycket idag så jag fick mig själv en tupplur på ftermiddagen och vaknade när Tobbe hade kommit hem från jobbet. u ligger han och sussar medans jag och Ronja tittar på Bonde söker fru. Ronja tittar kaskeinte så mycket utanlallar mest på i babysittern.
Saker och ting har börjat kännas så bra nu och det har blivit så enkelt att läsa henne. Just nu känns det som att jag skulle kunna leva så här föralltid :)

Jag och barnmorskan pratade idag om hur jag mår osv. Vi kollade mitt hb som låg på 138 så det är nog bara att inse att jag faktiskt är såhär blek alltid ;) Jag sa till henne att jag är dagvild och glömsk och förvirrad och hon sa att det är så, det SKA vara så, för jag ska fokusera på Ronja och inte lägga energi på annat just nu och helt ärligt känns det så. Saker som känts allvarliga tidigare skiter jag i nu och ja...allt annat är totalt ointressant just nu. Jag saknar henne när hon sover, vill bara ta upp henne och gosa med henne (men inser att både hon och jag måste vila upp oss ibland, men bara nån timme åt gångern ;) ) det känns underbart att göra saker med henne, att känna att hon faktiskt är en del av vårt liv nu och att hon alltid kommer att vara det.
Bm frågade också om hur jag mådde psykiskt, om jag kände mig nere och så eftersom det är rätt vanligt, men jag mår bättre nu än på VÄLDIGT länge! Graviditeten var ett helvete men så fort den var över så började jag må jättebra. Jag har dock inget tålamod och blir lätt irriterad, men det handlar nog om det där att jag inte har energi till annat än Ronja.






mina söta sömntutor.

1 kommentarer:

Malin sa...
16 december 2009 kl. 22:32

Stora tjejen ju! =)) Så söt hon är!

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.