Härjat.

image

Ronja är gaaalen nu för tiden. När något inte passar damen så låter hon en få veta det i samma sekund hon själv kommer på det. Tyvärr kommer hon inte fram till en och säger 'snälla lilla mamma, såhär vill jag inte ha det' eller 'snälla mamma, kan du hjälpa mig att nå den där pennan jag vill ha tag i?'. Nä, det är SKRIK rakt ut. Det är skrik när hon är hungrig, trött, när hon vill ha något, när hon får ny blöja, när hon inte får bada i handfatet, när hon inte vill sova...jag kan fortsätta i evigheter.
Då och då är hon dock riktigt underbar. Som när hon nöjer sig med en tom yoghurtburk och en sked som leksak och leker lääänge med dem, eller när vi båda slänger oss i sängen och ger ifrån oss glädjetjut och hon skrattar som att hon aldrig gjort något roligare.


Jag själv är väl inte heller sådär skitkul idag. Jag är trött och har ont i magen/ryggen och hade helst velat sova. Men jag var så dum att jag kikade på något avsnitt 'Dexter' medans Ronja tog sin nap så jag får väl skylla mig själv. Jag gjorde kaffe för några timmar sen, som jag glömt bort....så jag får väl försöka med det nu för att piggna till!

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.