Mitt 2010.

Hur har året varit för dig?
Fruktansvärt. Blandat med underbart. Det har helt klart varit den jobbigaste tiden i mitt liv.
Bättre än förra året?
Nej.
Har du träffat några nya vänner?
Inte det, inte en enda tror jag... Men jag har umgåtts med människor jag inte känner helbra en del, pga. att vi har barn i samma ålder, men jag tror vi hann med att träffas 2009, trooor jag.
Någonting du aldrig kommer glömma?
Morfars begravning, Vissa väldigt personliga saker, Ronjas första skratt, första krypande, första steg, första allt...
Har du flyttat?
Ja, en och en halv gång typ. Från huset rucklet till lägenhet och sen lite halvt till Luleå.
Har du hittat en ny låt som du älskar?
Ny och ny..den är inte det minsta ny men jag nöter den nu i lurarna när jag jobbar, Oasis - Don't go away.
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag har ju en dotter nu så det har blivit väldigt mycket nya saker, sånt som hör småbarnstiden till :)
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade nog faktiskt inga nyårslöften, jag brukar inte ha det.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket ledsnare och mycket gladare. Det är konstigt hur känslorna har delat på mig det här året.
Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag var hemma och Tobbe bjöd mig och Em, som kom förbi, på gomiddag.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Oh ja, pengar. Den som säger att man inte blir lyckligare av pengar har aldrig testat att vara utan dem. Anser ni att man inte är lyckligare för att man har pengar så är ni välkomna att ge dem till mig, ni är ju lyckliga ändå, right? Och lite annat, såklart, men pengafrågan ska inte underskattas. Jag har slösat tid på att bo där jag inte ville bo, jag har sett några älskade ha det svårt, jag har gråtit för min morfar och jag har varit i en avgrundsdjup svacka. Även om jag inte alls är tillbaks på banan igen så kan jag ändå se ett ljus där framme någonstans.
Hur skulle du beskriva din stil 2010?
Slapp. Ju slappare desto bättre.
De bästa nya människorna du träffade?
Ronjas småkusiner, Carl och Albin.

KÄRLEK

Har du strulat med någon?
Såklart inte.
Har du varit kär? 
Ja
Har du sagt jag älskar dig till någon?
Till några stycken. Inte några stycken kärlekar utan några familjemedlemmar :)
Har någon sagt jag älskar dig till dig? 
Ja
Har du haft ett hemligt förhållande?
Haha nej
Pussade du mer än 10 personer under året?
Känner jag ens 10 personer?


VÄNSKAP

Har du förlorat en vän?
Nej
Har du fått tillbaka kontaktet med en gammal vän?
Nej. Eller...på sätt och vis. Jag läser min "gamla bästis" blogg och hon läser min, vi har barn i samma ålder, så på så sätt får jag väl säga att jag fått tillbaka kontakten med henne även om det var åratal sedan vi träffades sist.
Har du ljugit för en bästavän?
Nej
Har du haft en relation med en vän?
Inte en kärleksfull sådan, nej.
Har du många tjejkompisar?
Nej, jag håller dem få men de vet allt om mig, så det är nog bra att de är få! :P

PERSONLIGT

Har du gjort någonting du ångrar?
Ja det har jag säkert. Inte några stora grejer.
Har du skämt ut dig? 
Inte vad jag kan komma ihåg, så har jag gjort det handlar inte det heller om några stora grejer.
Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
Resor, pengar, lugn
Största misstaget?
Det var nog att bo kvar i huset rucklet i byn, jag tror att det ställde till det mycket för mig. Jag är ingen bymänniska, jag vill ha liv och rörelse omkring mig för att må bra. Även om jag trivs med att vara ensam, men jag vill se och höra att världen omkring mig lever.
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte nåt annat än förkylningar och så.. Ryggen har iofs varit överjävlig i någon månad pga. en rejäl upphakning och nackspärren jag vaknade upp med i oktober (tror jag) känner jag fortfarande av.
Bästa köpet?
En Volvo v40. Jag älskar den. Kanske för att det är den första bilen jag har som inte är skräp
Vad spenderade du mest pengar på?
Bilen. Förutom den har det spenderats mycket pengar på ersättning åt Ronja. Puh. Det är dyrt att inte ha mat åt sitt barn.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ronja. Sen har det varit för mycket som legat och tryckt så en sån där riktig lycka har jag tyvärr inte känt.

Årets...

Officiella nyhet: Ja...jag kan inte säga att det är så mycket som har hänt i världen som påverkat mig nämnvärt..
Personliga nyhet: Dagen efter min födelsedag, fast under mitt födelsedagsfirande, fick jag veta att min älskade syster skulle bli tvåbarnsmor :-)
Känslor: Min dotter har gjort att jag känt sånt jag aldrig känt förut, total villkorslös kärlek. Hon är mitt allt. Den jag saknar, älskar, längtar efter, gläds åt och skrattar allra mest med. Hon som får hjärtat att hoppa ut genom bröstkorgen när hon faller och slår sig, hon som får hjärtat att smälta och tårna att pirra när hon är så go som bara hon kan vara.
Seger: Jag fick ha kvar jobbet trots att jag blivit varslad.
Plats: Hemma. Ja, dåvarande hemma i huset i byn som jag aldrig trivdes i.
Vardagsmys: Alla morgnar i huset i byn, när jag och Ronja vaknade och gick upp till soffan för att mysa vidare. På den tiden hon rymdes att ligga på en enda soffkudde.
Helglyx: Helg? Vardag? Same shit.
Flopp: Huset i byn och dess elräkningar.....
Maträtt: Korv. Vad som helst med korv. Om vi inte räknar Ronjas ersättning, det gick ju åt en hel del, men vem har sagt att det är billigt med barn? ;)
Dryck: Vatten skulle jag tro.
TV-program: Rent hus. Ingick i mina och Ronjas ritualer. Hon sov, jag kollade på städprogram.
Plagg: Min tubifast jag har under kläderna hehe. Jag hade den i slutet av graviditeten och det har blivit en vana att ha en på mig, det känns naket utan.
Skor: Det har varit ett problem. Mina fötter har växt både på bredd och längd, men jag har iaf klämt ner fötterna i mina älskade sneakers. Jag har fått sköna skor på jobbet, de är nog årets bästa.
Accessoar: Babykräkfläckar.
Väska: Skötväskan. Så fancy som en 99-kronorsväska från Stadium.
Stilikon: Hehe jaa...Jag har nog aldrig brytt mig så lite tidigare..jag har inte haft några kläder som passar och jag har inte haft lust att köpa nytt. Kroppen ser inte ut som den borde göra och innan den gör det är jag inte så sugen på nya kläder.
Make-up: Concealer, concealer, concealer.
Butik: Lindex har så jädra bra barnbyxor, så vi säger Lindex :)
Parfym: Deo. That's it.
Träning: I mina tankar har jag ett löpband...
Resa: Hela året har varit en resa i sig, det har inte funnits tid till såna nöjen som att åka bort.
Drink: Jag tror inte att det har blivit en endaste drink för mig i år.
Lyx: Att kunna sova mitt på dagen under mammaledigheten. Men det lyxigaste måste ändå vara att Ronja skött sin sömn helt otroligt bra. Hon har reglerat tupplurarna själv och har sovit hela nätter så länge jag kan minnas. Hon slutade tidigt med att äta om nätterna. Och med tanke på vad jag hör andra föräldrar prata om när det kommer till sömn, så inser jag hur otroligt lyckligt lottade vi är. DOCK har hon alltid sovit ganska lite om dagarna, men hellre det än en massa strul om nätterna.
Sysselsättning: springa efter Ronja.
Premiär: Som sagt, alla 'första gången' med Ronja.

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.