Snörvel.

image

Jag och Ronja fick varsin hostattack vid halv sex-snåret. Hennes löstes med Bricanyl och min egen med kuckelikumedicin. Nu ligger hon åter och sover medans jag själv helst av allt skulle vilja göra detsamma men för en gångs skull tar jag mitt förnuft tillfånga och börjar göra mig i ordning för avfärd mot Luleå. Vi måste dit idag så det är bara att trotsa kyla, förkylningar och enorm trötthet och bege sig dit. Som om jag inte vore nog trött av förkylningen så blir jag fruktansvärt trött av hostmedicinen så jag tänkte koka ett helt gäng koppar kaffe och hoppas på att Ronja av sig självt vaknar i rimlig tid, så jag slipper väcka henne.


Igår fick vi ta oss ett besök hos farbror doktor för Ronjas ögon som klibbar igen, speciellt på nätterna. Hon fick utskrivet ögondroppar som ska tas VAR TREDJE TIMME! Men hellre droppar än salva, det var inte helt svårt att droppa henne i ögonen eftersom det är så pass lättflytande. Hon tillomed skrattade lite första gången hon fick det i ögonen, har jag sagt att hon ÄLSKAR vatten? Bada, plaska, skvätta, ju med hon blöter ner sig själv desto roligare. Att tvätta händerna och munnen är i princip det bästa med att äta :-) jag tror det var därför det var lite kul att få 'vatten' i ögonen.
Nä, förnuftet skulle ju tas tillfånga.

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.