BM-besök vecka 32.

Idag var det dags att hälsa på barnmorskan igen. Jag som hostat hela kvällen igår har knappt nån röst kvar men det gick bra att göra sig förstådd ändå :)

Vi pratade lite svininfluensa och på henne lät det som att hon inte riktigt tycker att gravida ska vaccineras, och med tanke på att jag själv tvekar rätt rejält så blir det nog ingen vaccinering för mig, inte när Bäbis är i magen iaf. Hon väntade dock på mer info, så vi får väl se om det ändras sen. Men med tanke på att de börjar vaccinera i början av oktober (vilket garanterat lär skjutas upp) och det tar ungefär två veckor innan vaccinet verkar så känns det ännu mer onödigt, BF är ju 15 november.

Mitt blodvärde hade iaf stigit med 20! Så nu ligger det på 128, skitabra ju!! Blodtrycket var också högre. Det enda som var lägre var Bäbis hjärtljud som låg på 140 :) 

Hon klämde och kände på magen för att se hur Bäbis ligger. Den har ryggen på min vänstra sida och benen till höger. Sen tog hon ett rejält tag och kollade om den vänt sig och jaa, huvudet var neråt! Hoppas den stannar så nu då, såg ett vändningsförsök på tv i veckan och det såg inte skönt ut! :S
 

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.