Jävla fetto!



Nu har jag fått nog. Nu har jag hört för många gånger hur stor jag är. Hade det sagts på ett bra sätt så kanske jag hade kunnat hantera det, men när folk verkar förfärade över att jag faktiskt har en mage och använder ord som tjock, gigantisk och var ska detta sluta?, ja då får jag nog.

Just nu känns det som att jag inte vill gå ut annat än mellan lägenheten, bilen och jobbet.

Bara för att jag är gravid ger det inte någon rätten att kommentera hur jag ser ut!

Jag ska till o med kunna ha såhär stor mage utan att behöva höra hur tjock jag är.

Jag ÄR mer känslig nu vilket resulterar i att jag reagerar kraftigare än normalt när någon säger nåt om mig. Och innan ni väljer att kommentera mig; fundera över hur roligt det skulle vara om ni VARENDA DAG fick höra kommentarer som enbart handlade om en specifik kroppsdel eller anledning att ni såg ut på ett visst sätt.
Och jämför inte en gravid kvinna med en annan. Jag vill inte höra om Lisa som är så mycket mindre än mig. Jag jämför inte er med någon annan i er ålder, någon som inte alls är lika rynkig, någon som är mer framgångsrik, någon som inte har hängpattar/tunt hår/gäddhäng/skäggfjun.

Vill ni snacka om hur fet jag har blivit, snälla, gör det så att jag inte hör.

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.