bla.

Jag ser att Tobbes favorit och allas vår "lite god olivolja"-Simon blivit nominerad till Årets Luleåbo 2010. Såklart måste vi rösta på honom, eller hur?

Ikväll ska jag gå ut, på Farmen. Jag har aldrig varit där och jag har inte varit onykter sen februari -09. Det lär ju bli spännande... Och bara för att göra mig lite mer opepp så har jag syyykt ont i magen, den veckan ni vet. Jag känner mig fet, ful och äcklig. Och trött. Och stressad. Jag måste lära mig att inte stressa upp mig själv. Det blir alltid för mycket och så slutar det med att jag inte gör nånting.. stressad inombords. Jag fick det fint beskrivet för mig för nåt år sedan, det är som när man ser en sjöfågel. Ovan vattnet ser den lugn och harmonisk ut, men under ytan sprattlar benen i "panik". Sån är jag.

Ronja ligger och sover. Hon är krasslig och har hög temp men tack o lov inte högre än 38,1, igår iaf.. men hon sover dåligt och börjar klaga så fort tutten åker ut så det är ingen idé att jag passar på att duscha, jag måste ju sätta in tutten titt som tätt. Tobbe jobbar, igen. Det känns så bra att han jobbar, och det känns så kul att han verkar ha hittat rätt. Han är ju så utåtriktad och har lätt för att babbla med folk så taxiförare är ju perfekt. En månad till med kass ekonomi och sen börjar det lösa sig, fifan så härligt. Nu hoppas jag att jag inte blir arbetslös, eller att jag åtminstone hittar ett jobb relativt snabbt om jag måste sluta på det nuvarande. För jag vill inte, orkar inte, med ännu mer fattiga månader, år...En positiv grej är ju iaf elräkningen. Ha, det trodde jag aldrig att jag skulle säga ;) Den ligger på 1050 den här månaden, mer än 4000:- billigare än den värsta månaden vi hade i vintras. Härligt!

Nå, nån nytta kan jag väl göra medans Ronja sover ändå.

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.