Min tur.

Idag var det alltså min tur att vara till läkaren. Jag var på öppen mottagning och vår läkare, Malte, hade så fullt upp så vi höll på att få gå till en annan snubbe, han som Tobbe var hos som lyssnade lite på vad vi hade att säga om Ronjas "kramper". Men jag kom ihåg att säga att vi inte ville till honom idag eftersom vi ville att en andra läkare skulle säga sitt om Ronja. Så vi fick komma till Malte ändå och han var så snäll så vi fick hoppa fram lite i kön så vi behövde inte vänta så länge :)

Jag fick iaf vätskedrivande tabletter som jag ska ta vid behov, det räcker med att jag tar dom när jag känner att det behövs, skönt att slippa komma ihåg att ta en om dagen.

Ronja ville han skicka iväg till Barn i Sunderbyn så nu har han skickat iväg en remiss dit. Han sa att till 90% säkerhet så är det inget konstigt, men han sa själv att det är skönt att få utreda så att man inte tänker i efterhand "vi borde ha kollat upp det". Han trodde inte på några affektorsaker och eftersom man kan avbryta henne när hon håller på trodde han inte heller på någon form av epilepsi. Han fick se när hon ryckte bara lite och sa att det såg ut som magont, men han ville ändå skicka henne till Barn. Så nu är det väl bara att vänta och hoppas på det bästa.

3 kommentarer:

Carro sa...
18 juni 2010 kl. 23:17

Sa han vad det berodde på då? Att du har så mkt vatten?
Bra att de kollar Lillan iallafall. Känns alltid bra att få bekräftat att det inte är nåt!
Puss

IsabelleBL sa...
19 juni 2010 kl. 10:01

Nä han sa inte vad det berodde på, han verkade mest nöjd över att det inte är pga en propp, vilket det inte är eftersom båda benen är svullna. Men de tog några prover så får vi se, sköldkörtel o nåt mer tror jag de skulle kolla upp.
Jo det känns skönt att de kollar henne ändå, för nu har det varit så himla mycket, flera gånger om dagen.

emmy sa...
9 juli 2010 kl. 20:02

Jag glömmer ju som bort att du har en blogg som jag kan roa mig med att läsa! Nu har jag fått lite läst iaf. Bland annat om Ronjas kramper. Förstår om du blir orolig. Jag hade nog gått sönder av oro även om det verkar gå över så vill man ju veta vad det är. Och hoppas på att det blir bättre!

Hoppas din vätska minskar oxå! Annars kan du ju göra som i den där drömmen du hade i vintras där du fick ett stick i fingret och dränerades på vätska :P

Snart ska jag och Nicky till stugan. Vi ses nästa vecka, babe! Pössen

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.