Feting geting.

Idag var det meningen att vi (jag Ronja och Kira) skulle sitta ute i det fina vädret och ha det mysigt. Så blev det dock inte...när Ronja hade somnat i vagnen ute så gick jag in en snabbis för att hämta nåt och då såg jag hur katterna var helt till sig.  Det hade kommit in en geting!! Getingar är ungefär lika hemska som spindlar.  

Getingar är farliga, spindlar är äckliga!

I ungefär en halvtimme varvade jag mellan att springa ut och se till Ronja, skrika åt katterna att inte röra getingen, stå och ladda med flugsmällan och samtidigt få små hjärtattacker varje gång getingen lämnade fönstret för att fladdra runt i resten av vardagsrummet. Ronja vaknade mitt i allt och var inte nöjd i vagnen, även om hon såg mig på några meters håll. Så jag stressade upp mig rejält. Hade vi inte haft katterna hade jag skitit i den och bara vägrat gå in, men det känns ju lite onödigt att riskera att de blir stuckna.

När jag fick in en bra smäll och getingen dooog så gick jag ut igen för att återgå till finvädret, men då dök det upp en till geting! Med siktet inställt på mitt ansikte. Så jag tog upp Ronja från vagnen och knäppte lös Kira från kopplet hon satt bunden i, å så sprang vi. Jag sprang in med Ronja och Kira sprang in under bron.......och vägrade komma fram. Jag hade en missnöjd unge inne och ute försökte jag med hjälp av en sop knuffa på Kira så hon skulle ge upp och komma fram, men icket...så då sket jag i henne och gick in igen.
Efter en stund tänkte jag att jag skulle hälla vatten på henne genom springorna i bron, tydligen hörde hon mina tankar för hon kom tillslut in. Jag har ingen aning om vad som finns där under och eftersom det finns två hål på varje vägg in under huset så kan det ju lika gärna finnas ett hål där. Och en massa annat äckelpäckel...

Jaja, hjärtat och nerverna har fått jobba hårt idag iaf, det är väl säkert bra.

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.