Sömnen

Ronja sover flera gånger per dag. Jag har kommit fram till att det bästa jag kan göra nu är att lägga mig bredvid Ronja när hon tar sin nap. I vanliga fall sover hon max 30 minuter och sen är det full fart igen, för att sen ta en 30minuters nap igen. Om jag iställer ligger bredvid henne när hon somnat så är det lätt att få henne att somna om när hon vaknar. När hon väl somnat om kan hon sova lääänge, så det är just den där första tröskeln som måste bort. Om vi ska få någon slags rutin i vardagen så funkar det inte med 30 minuter här och där. Jag hade gärna sett att hon tog två lite längre naps istället, både för hennes och för vår skull.

Så nu ska jag köra stenhårt på det. Och det är ju en bra ursäkt för att själv få ligga ner och göra ingenting i en halvtimme :)

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.