27.

I'm ooooold. I'm coooooold.

FREDAG.
Jag blev 27. Vi började dagen med att käka lunch på Far East, ett nytt ställe i Boden. Jag tyckte maten var skitgod medans Tobbes betyg nog var medel. Men vi har ju totalt olika smak när det kommer till mat.

Efter lunchen fikade vi på Opalen och jag åt årets första semla. Vi satt där i ungefär 2 timmar och sen gick vi runt lite på stan. Snåltarmen i mig hindrade mig från att shoppa loss men jag köpte en ögonskugga och ett linne iaf. Halsbandet jag tittat på tidigare fick vänta, snåltarmen som sagt....

Efter stan åkte vi och kikade på en Akta Graco Mirage som är ute på blocket, men jag tycker att den var lite för nött. Antagligen inget fel på den men man såg att lekbrickan, som är där istället för bågen som brukar gå över barnet, var ganska härjad. Vi testade iaf att klicka fast babyskyddet i den och tog oss en svängom på uppfarten. hur bra som helst tycker jag. Hjulen var bättre än jag trodde faktiskt och den kändes väldigt smidig och lätt.
Efter vi handlat mat till middagen och hyrt två filmer kom Em, och Niklas en sväng, förbi och hälsade på. Jag fick ett fint halsband och ett löfte om middag :D Köper jag Miragen lär jag ta mig till Luleå oftare eftersom jag känner mig så begränsad utan vagn. Sen kom svärisarna förbi med pengar i present! :) Vi skulle se film. Men. Den ena filmen var fransk och Tobbe vägrade se den haha. Den andra var "Skotten i Knutby" och ja vad säger man. Inte så himla bra, nej. Vi myste på resten av kvällen och pratade med än såg film, även om jag var sjukt trött eftersom det inte blivit någon tupplur på eftermiddagen.




Ronja var finklädd dagen till ära.

LÖRDAG.
Dagen började inte så bra. Jag halkade i sovrummet tidigt på morgonen, jag var väl halvt i sömnen, och skrapade foten på nånting. Jävla klantarsle.
När vi sen vaknat på riktigt skyndade vi att göra oss i ordning. Kring 12 kom familjen (Pappa, bror, syster, svåger, systerson, mamma och hennes man) för att fira mig. Ronja fick lite julklappar av sin morfar och Annica och jag fick bra presenter! Pengar av far, olika duschkrämer som Annica skickat med, ett långt linne av syster (så jag kan använda leggings woh!) och en symaskin av mamma. Jag fattar inte hur hon kom på att köpa en symaskin men eftersom Tobbe tvingar mig att fålla gardiner innan de åker upp och jag tänkt sy ett underlägg till babyskyddet, så kom den i helt rätt tid :) Och nu kanske jag kan göra lite roliga grejer! Jag har hållt mig borta från att sy eftersom den jag har bara tjorvar. Mamma hade med sig en god tårta från Anderssons och den, en tigerkaka, en mjuk pepparkaka och en liten förpackning bondkakor (ja här kör vi inte på hembakt inte!) gick åt så när som på 3 kakor..


Ronja fick en mössa som hennes mormor stickat, hon har även gjort pippi-tröjan.






Symaskin från mamma.



Kläder från Annica




Kläder från Ronjas morfar. Första lila kläderna! :)



Ronja ligger och kikar på pandan från farmor och giraffen (som ska få hänga i bilen) hon fått av sin morfar.


 
Memo var också med.

Ronja var lite kinkig på morgonen, jag försökte hitta nån söt klänning hon skulle ha på sig och valde tillslut en jeansklänning, men hon tjurade och tjurade och bodyn matchade inte med strumpbyxorna och jag var stressad. Så tillslut sa jag till Ronja att hon fick skita i att vara fin, det blir ingen klänning idag. Hon fick på sig en body och ett par sportbraller, DÅ blev hon glad och hade det så roligt...jaja...jag ska inte tvinga på henne klänning nå mer ;)



Så här ser våra morgnar ut, då är Ronja på bäst humör och ligger och skrattar och pratar i sängen. 
Galen morsa har hon också.

Nu verkar det som om Ronja håller på att somna, Tobbe är över hos grannen på basukväll så jag ska spendera lite kvalitetstid med  Kira framför "A beautiful mind".

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.