skratta eller gråta?


Det är kallt. Bilen vill inte vara med eftersom motorvärmarsladden brann i morse. Handtaget på ytterdörrens insida vad vitt av frost i morse. En blomma har frysit fast på insidan av fönstret. Ronja ligger med dubbla kläder och en fleecefilt i soffan, på sitt fårskinn, och är kall om händerna. Själv har jag ont i fötterna för att de aldrig blir varma, nästippen är också kall. Tobbe steker hamburgare och helt plöstligt rinner det vatten ovanpå fläkten, ner på spisen, ner i hamburgarna. Något måste ha frysit nånstans och tinat upp när plattan blev varm. Jag sitter och undrar om vattnet i duschen har frysit igen.
Jag gör vad som helst om någon kan hjälpa oss härifrån. Jag vill inte att mitt barn ska leva såhär.

1 kommentarer:

Lenajl sa...
7 januari 2010 kl. 18:13

Men ååh. Era stackare! Vi har också kallt idag, -31 ute, men inne är det mer behagligt än vad Ni har det. Rym och ta in på hotell, vettja! :) kram!

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.