Mysig morgon

Igår tog vi tag i hemmet, litegrann iaf, vi har mycket kvar. Tidigare har spjälsängen fått agera garderob, typ. Men igår rensade jag ur den så nu finns det plats för annat i den och Ronja har nu sovit sin första natt i den! :) Hela natten. Jag var bara upp och ammade (!) en gång och la sen tillbaks henne och hon somnade om. Det gjorde dock inte jag, så jag gick upp och satte mig i vardagsrummet för lite mys framför tvn med Kira. Efter 2,5 timmar vaknade Ronja så då ammade jag lite till (!!) och så somnade hon om. Fast hon vaknade efter ett tag och ville ha mer mat, men hon skrek inte utan låg bara och log och åt bara 60 ml (brukar äta 120-150) så nånting har hon tydligen fått i sig från mig! :D

Nu ligger hon i babysittern och lallar på, tittar på leksakerna hon fick i julklapp. (Som jag ska fota sen för att sätta in i hennes album, så jag kan väl ta och visa upp dem här också) Favoriten är helt klart en panda som hon fått av sin farmor, den kan hon ligga och titta på läääänge. Vi har fått låna en babysitter av farmor som är jättebra att gunga i och Ronja somnar för det mesta i den. Sen har vi lånat en av min syster som mer ser ut som en liggande fotölj..eller vad man ska säga, den har en "sits" så att hon inte kan glida ner. Den från svärmor är planare och hon ligger alltid på fårskinnet så vi kan inte spänna fast henne heller, men den är skitbra när hon ska sova eftersom den gungar så bra, den från syster gungar lite sämre men är bra då hon är vaken.

Nu blir det lite mer soffmys!

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.