Idag åkte vi till Barnens hus i Luleå och köpte en vagn! Det blev en Mirage, såklart. Tanken var ju att köpa en begagnad men när de såldes på Barnens hus för bara 300:- mer så kändes det vettigare att köpa en ny, med garanti, som man vet är hel och oförstörd :)

När vi köpt den så kom jag ju på att vi veeerkligen behövde en ny skötväska, en lite mindre. Jag hade läst att någon tipsat om en vanlig väska från Stadium för en billig peng så det fick bli den, och då fick vi ju inviga vagnen också och jag är sjukt nöjd! lätt om man jämför med Emmaljungan, som väger mer än dubbelt så mycket!

Nu ligger Ronja och snusar, Tobbe också..som vilar upp sig från lite värk. Det borde jag också göra, för jag gjorde det igen. Halkade. Jag och Kira var ute på gården, jag hade gått till brevlådan och på väg tillbaks såg jag att det kom en liten hund uppför vägen så jag försökte få Kira att fokusera på mig och inte på hunden. Vilket gick sådär. Det var när jag skulle vända mig om mot henne som jag vände mig lite för snabbt och tjoff så låg jag på backen. Det plus vurpan igår plus det enorma väderomslaget gör mig lite mör i kroppen. Men jag väntar väl tills det är dags att sova, jag är inte så trött eftersom Tobbe lät mig få sovmorgon till 11.30! Det behövdes kan jag lova.

Imorgon ska vi in till stan (översättning för Luleåbor; in till samhället) så att jag får rejsa lite med vagnen, wiho!




Emmaljungan till vänster och Gracon till höger. Emmaljungan känns ju ganska stor när man kör den men bredvid den andra vagnen så ser den ju inte så stor ut... att den känns stor beror säkert på att den väger så mycket mer.



0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.