Luleå*2

Shiiit, vad trött jag är nu!

Igår blev det en heldag i Luleå, för att fixa mina naglar hos Maria. Sjukt nöjd! Det var lääängesen jag hade fina naglar. Först ett restaurangjobb i drygt ett år och sen knappt två år på ett ställe där sönderbrända nagel- och fingertoppar är vardag har gjort att jag inte orkat/kunnat bry mig om fina naglar. Men nu! Jag arbetar så hårt jag kan för att inte bli en sunkig småbarnsmamma ;) För 2 veckor sen fick jag håret klippt också och igår när jag ställde mig på vågen hade jag gått ner 3 kilo, på 8 dagar! :) Det blir så roligt då och motiverar mig att inte ta den där godisen jag är sugen på. Idag var jag så himla sugen, när jag var och handlade, men jag köpte på mig bär och turkisk yoghurt istället.

Var till Luleå idag igen, och blev bjuden på lunch med två arbetskamrater. Det var trevligt! Att höra lite skvaller ;) Ronja fick jättefina kläder av Jaana, de ska invigas i morgon! Och en badcape med "Luleå Hockey" på, Tobbe blev nöjd :) Vi valde kanske fel dag att åka till Luleå med tanke på vilket oväder det är...Tobbe åkte till Kalix för match så fort vi kom till Boden igen och jag fick äran att försöka parkera bilen hemma. Vid de tre närmsta husen rådde det full aktivitet på gårdarna och jag fick ställa mig på grannens skottade gård i väntan på att vår skulle bli skottad, himla skönt att slippa skotta själv!
Nu ligger Ronja och sover och jag skulle vilja göra samma sak...men först ska jag smita ut och flytta bilen, så fort traktorn kört klart.

På lördag åker hela familjen till Skellefteå. Tobbe åker med de andra Luleå Hockey-freaksen, hehe, och jag och Ronja åker med mamma och Valle. De ska göra stan och sen ska Valle på hockey med min morbror och vi ska väl lalla på hemma hos dem, eller om pappa är hemma kanske jag och Ronja lallar på hos honom. Det var länge sen jag var i Skellefteå utan att vara stressad, alltså längesen jag var på stan så det ska bli kul! Tobbe valde nog fel familj att "gifta"in sig i, inte en enda hejjar på Luleå, jo min svåger, men det är den enda, de andra hejjar på Skellefteå. Snopet! :D

Bilder på grejer och naglar, och antagligen Ronja, kommer lite senare :)

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.