Två upponer-månader.

Imorgon har det gått två månader sen Ronja kom. Två månader som amningen strulat. Två månader som jag tänkt att det går som det går. Men inte längre. Jag har bestämt mig.
Jag ska kämpa för att få det att fungera.
Nu är det så att jag kommer att få sitta inne länge, inte ut och ranta, men det är det värt. Hemma, där det är lugnt och där jag inte känner mig stressad över att jag kanske råkar flasha allt, går det nog 1000 gånger bättre än nån annanstans. Jag ska ringa en kvinna vars telefonnummer jag hittade på Amningsjälpens sida, men det blir först på måndag.

För imorgon ska vi på begravning.

Det är så blandade känslor i mitt liv just nu, verkligen motsatta känslor. Jag är så glad men å andra sidan så ledsen. Jag vill bara att allt ska lugna ner sig.  

Morfar. Älskade unge. Ska jag gå tillbaks till jobbet nu? Älskade Ronja. Pank. Älskade Ronja. Skithus. Älskade Ronja. Amningskrångel. Jävlaranamma.

Nu ska jag gå och lägga fram kläder till Ronja för imorgon. Jag önskar att hon kunde använda de kläder hon hade första gången de träffades, men hon växer så det knakar. Samma färg får hon ha på sig i alla fall. Och ängeln jag köpt som minne

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.